Річний звіт Міжнародного фонду «Відродження» за 2007 рік


ПРО МІЖНАРОДНИЙ ФОНД “ВІДРОДЖЕННЯ”

Відкрите суспільство – це суспільство, яке базується на визнанні того факту, що ніхто не має монополії на істину, що різні люди мають різні погляди та інтереси, і що існує потреба в установах, які б захищали права усіх людей і давали б їм змогу жити разом в мирі і злагоді. Термін "відкрите суспільство" вжито філософом Карлом Поппером в його книзі "Відкрите суспільство та його вороги", що вийшла друком у 1945 році. Основними рисами, що характеризують відкрите суспільство, є верховенство права, демократично обрана влада, інститути громадянського суспільства, захист прав меншин.

Міжнародний фонд “Відродження” (МФВ) засновано у квітні 1990 року. Він входить до мережі фундацій Інституту Відкритого Суспільства , заснованого Джорджем Соросом, що складається з національних і регіональних фондів у більш, ніж тридцяти країнах світу, в тому числі в Африці, Центральній і Східній Європі та на території колишнього Радянського Союзу. Завдання Фонду — фінансово та організаційно сприяти становленню демократичного, відкритого суспільства в Україні шляхом підтримки значущих для його розвитку громадських ініціатив.

Основні кошти, якими оперує МФВ, надаються головним його засновником Дж.Соросом. Фонд також має суттєву підтримку з боку міжнародних донорів та окремих українських й зарубіжних організацій та громадян. Відкритість донорської, благодійної діяльності фонду та розуміння її значення є важливою умовою такого стану речей, коли кошти, надані МФВ для потреб розвитку відкритого, демократичного суспільства, розподіляються самим громадянами, представленими у Правлінні та Програмних радах МФВ.

Правління Фонду є головним громадським органом МФВ і формує стратегію діяльності всієї організації. Пріоритети Фонду визначають Правління і Програмні ради, до складу яких входять авторитетні українські громадські діячі, фахівці у тих галузях, в яких МФВ здійснює свою безпосередню діяльність.

Переважну більшість грантів МФВ розподіляє між неурядовими організаціями, оголошуючи відкриті конкурси проектів, спрямованих на здійснення програмних пріоритетів, які визначаються провідними представниками громадянського суспільства країни.

Крім надання грантів іншим організаціям, інституціям та закладам, МФВ здійснює власну (операційну) діяльність, реалізуючи проекти у своїх цільових галузях, що також визначаються представниками громадськості. Програми фінансуються з бюджету МФВ згідно з пропозиціями Правління і Програмних рад.

МФВ постійно інформує громадськість про свої програми та конкурси через публікації у пресі, проведення прес-конференцій і презентацій, через Інтернет тощо. Працівники Фонду проводять консультації з усіх питань діяльності МФВ.

За час своєї діяльності Фонд надав численним неурядовим організаціям (НУО) України, а також науково-освітнім, просвітницьким закладам, видавництвам грантів на суму понад 100 мільйонів доларів США.

***

ВСТУП

У 2007 році МФВ виділив близько 7 мільйонів доларів США на проекти, що сприяли проведенню чесних та вільних виборів, посиленню впливу громадянського суспільства та його контролю за владою всіх рівнів, системі громадського правозахисту й утвердженню принципу верховенства права, європейській інтеграції країни, проведенню судової та пенітенціарної реформ, утвердженню свободи слова та інформації через ЗМІ, реформам у сферах освіти, включаючи турботу за дітей з особливим потребами, змінам у системі охорони здоров’я, інтеграції національних меншин в українське суспільство за умов збереження та розвитку їх культурних особливостей, формуванню толерантності у міжетнічних стосунках, виданню перекладів творів сучасної суспільної думки та розвитку української видавничої справи. Цей звіт містить основний опис того, на що й як були витрачені кошти, отримані Фондом від одного з його засновників Джорджа Сороса та інших донорів-партнерів МФВ.

Ми раді відзначити, що окремі значущі ініціативи та проекти Фонду нарешті набувають державного значення та сприяють демократичним реформам на практиці.

Адже фонд “Відродження” є ініціатором та засновником системи зовнішнього тестування в Україні, досвід пілотних проектів якої 2002-2006рр. переданий нами до державного Українського Центру оцінювання якості освіти.

Починаючи з пілотного проекту Громадського радіо, МФВ сприяв громадському руху експертів у сфері медіа та журналістики спрямованому на створення суспільного мовлення в країні – сьогодні це питання ставиться Президентом України на порядок денний роботи Уряду.

Швидко наближається день, коли ми зможемо відзначити появу 500 перекладної книжки українською мовою (виданої видавництвами України за підтримки МФВ). А це вже ціла бібліотека, яка знайомить українського викладача, студента, громадянина, політика та державного службовця з класичною та найвизначнішою думкою соціологів, філософів, істориків, вчених, експертів, справжніх державних та громадських діячів світового рівня.

Ми можемо передбачити, що практичний досвід іншого проекту МФВ з надання безоплатної правової допомоги, який підтримується також Фондом Віктора Пінчука, надасть можливість уже в найближчий час відповідним державним інституціям сформувати юридичну та бюджетну основу для реалізації права кожного громадянина на якісну правову допомогу.

Підписано Меморандум про співпрацю МФВ з Міністерством регіонального розвитку та будівництва України, Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, Виконавчим Комітетом Міської Ради м. Судак АР Крим щодо реалізації пілотного проекту з впровадження електронного урядування. Сподіваємось, що починаючи з пілотного проекту у Криму, згодом ми матимемо можливість відкритого доступу (через Інтернет) до значущої для громадян інформації, а, отже, принаймні на рівні місцевої влади, можливість брати участь у формуванні та прийнятті державних рішень.

Фонд співпрацює з новим керівництвом Державного комітету у справах національностей та релігій по включенню України до ініціатив європейської Декади Ромського Залучення 2005-2015 рр., метою якої є виведення державної політики щодо ромів у кожній європейській країні, яка долучена до цього проекту на якісно новий рівень.

Перелік подібних ініціатив можна продовжувати. Багато з них зазначено нижче. Втім, поза увагою не може залишитися головне у діяльності Фонду – наполегливе сприяння становленню громадянського суспільства в Україні. Суспільства, у якому:
   - громадяни створюють різноманітні об’єднання, асоціації та угрупування задля чесного захисту та аргументованого відстоювання своїх інтересів перед державними інституціями,
   - діяльність обраної та призначеної влади має бути відкритою для громадян та підзвітною перед ними,
   - не лише колективні права та інтереси, а й права кожної людини можуть бути захищені і,
   - яке має інтегруватися у Європейський союз.

Політичні процеси 2006-2007рр. вилилися у політичну кризу та дострокові вибори у Верховну Раду України. У черговий раз за останні роки це спонукало організації громадянського суспільства до дій, спрямованих на подолання кризових явищ в українській політиці, забезпечення вільного та чесного волевиявлення громадян, на боротьбу з можливими маніпуляціями та популізмом політиків.

Улітку, 24 липня 2007 року в Українському Домі (м. Київ) відбулася перша Громадянська асамблея України (ГАУ). Цей форум об’єднав 383 представники громадських організацій зі всієї України. У прийнятій резолюції наголошувалося, що головна небезпека теперішньої політичної кризи полягає у відсутності правил гри, які поділяються усіма громадянами і яких безумовно дотримуються усі політики. Саме процес державотворення без опори на громадянське суспільство й без врахування політичних, економічних та соціальних інтересів більшої частини громадян став причиною політичної кризи. У своїй резолюції учасники Громадянської Асамблеї України також заявили, що Україна потребує нової Конституції, яка має реалізувати суспільний запит на становлення та розвиток української держави й громадянського суспільства. Тому Конституція має бути розроблена не секретаріатом Президента і ухвалена не Верховною Радою чи маніпулятивним референдумом, а виключно установчим органом, який виражатиме волю громадян, а не політичних гравців. У разі ігнорування політиками цього принципу громадяни мають право ініціювати проведення референдуму прямої дії для запровадження інституту Конституційної Асамблеї. Серед інших вимог ГАУ – проведення чесної, прозорої та демократичної виборчої кампанії під час парламентських виборів: на основі конкуренції програм, а не маніпулятивних технологій, а тим більше таких, що спрямовані на розкол українського суспільства. З матеріалами ГАУ можна ознайомитися за адресою http://www.irf.kiev.ua/ua/projects/el2007.

Під час позачергових Парламентських виборів Фонд надав фінансову, експертну, а також організаційну підтримку виборчим ініціативам та заходам, спрямованим на забезпечення чесного і справедливого волевиявлення громадян, боротьбу з популізмом та маніпуляціями. Серед найбільш цікавих ідей були підтримані: проведення Національного екзит-полу 2007; ініціювання та організація телевізійних дебатів політиків з незалежними експертами щодо їх передвиборчих платформ на телеканалі "1+1" (телепрограма “По суті”); створення аналітичного Інтернет-ресурсу "Відповідальний вибір-2007" (www.svidomo2007.org.ua), що акумулював інформацію про суб’єктів виборчого процесу: їхні програми, стратегії, конкретні обіцянки, результати попередньої діяльності та поточну інформацію, незалежну експертизу політичних обіцянок та їх виконання. Проведення моніторингового дослідження десяти регіонів України у міжвиборчий період щодо виконання обіцянок влади на регіональному рівні та у підсумку випуск книги “Україна: рік після виборів. Моніторинг регіонів" (http://parlament.org.ua/docs/uploads/doc/Book.pdf); сприяння моніторингу та незалежному висвітленню перебігу виборчої кампанії у ЗМІ у рамках спільної з Інтерньюз-Нетворк та Агенцією з міжнародного розвитку (USAID) програми "Відкритий Фонд для ЗМІ України".

Задля утвердження принципу верховенства права МФВ підтримував правозахисні громадські організації та їх ініціативи спрямовані на: захист прав людини та основоположних свобод; розробку та впровадження судово-правової реформи; протидію приховуванню суспільно важливої інформації; формування системи безоплатної правової допомоги; гуманізацію кримінального правосуддя; протидію ксенофобії та дискримінації за етнічними ознаками. Зокрема, МФВ підтримав підготовку та представлення альтернативних (до періодичних державних) доповідей України на Комітеті ООН проти катувань та Комітеті ООН з економічних, соціальних та культурних прав щодо виконання міжнародних зобов’язань України.

Продовжилася робота спільної благодійної програми МФВ, Правової Ініціативи Відкритого Суспільства (Будапешт) та Фонду Віктора Пінчука “Безоплатна правова допомога”, пілотний проект якої розпочався у Харкові 2006 року. Доступ до безоплатної правової допомоги у кримінальних справах отримали усі, хто не має змоги залучити адвоката власним коштом. Адвокати, що задіяні у проекті 24 години на добу надають правову допомогу з моменту затримання. 2007 року такі ж Офіси громадського захисту розпочали свою роботу у м. Біла Церква Київської області та м. Хмельницькому.

Юридична клінічна програма України 2007 року набула поширення серед вищих навчальних закладів та професійного юридичного середовища, отримала загальнодержавний офіційний статус, гармонійно інтегрувавшись як в систему вищої юридичної освіти, так і у систему правової просвіти/допомоги населенню. Станом на 1 січня 2008 працює 45 юридичних клінік у 22-ох областях України.

Маючи на меті розвиток громадянського суспільства МФВ підтримував ініціативи з самоорганізації громадськості та її активної участі у виробленні та імплементації державної, регіональної й муніципальної політики. Було підтримано низку проектів громадського моніторингу діяльності органів державної, муніципальної влади й посадових осіб та ряд ініціатив територіальних громад, спрямованих на забезпечення участі громадськості у вирішені питань місцевого розвитку, підготовку відповідних пропозицій вирішення актуальних проблем та лобіювання їх прийняття органами місцевого самоврядування.

Підтримка розвитку системи органів самоорганізації населення стала одним із нових напрямків діяльності Програми в 2007 р. і буде продовжена у 2008 р. Враховуючи значні складнощі із застосуванням законодавства України у сфері правової регламентації статусу органів самоорганізації населення необхідно було звернути увагу на нормативне регулювання їх статусу як на загальнодержавному, так і місцевому рівнях. В Одесі була проведена Друга всеукраїнська науково-практична конференція "Становлення органів самоорганізації населення в Україні. (Організатори - Одеська МГО “Лицем до лиця” та ВГО “Асоціація сприяння самоорганізації населення”.) Підготовлені в рамках проекту нова редакція Закону України “Про органи самоорганізації населення” та проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” в частині, що стосується органів самоорганізації населення, були підтримані учасниками конференції. В подальшому, ці документи отримали позитивну оцінку на круглому столі за участі народних депутатів – представників профільного підкомітету Верховної Ради України V скликання (www.facetoface.com.ua). Вже на початку 2008 р. підготовлений законопроект був покладений в основу проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про органи самоорганізації населення», який зареєстрований у Верховній Раді України (р/н 2108 від 21 лютого 2008 р.).

Підтримуючи впровадження електронних форм комунікації між органами влади та представниками третього сектору, 28 грудня 2007 р. було підписано Меморандум про співпрацю МФВ з Міністерством регіонального розвитку та будівництва України, Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, Виконавчим Комітетом Міської Ради м. Судак АР Крим щодо створення Регіонального центру електронного урядування в Автономній Республіці Крим.

Розвиток громадської активності національних меншин й толерантності у міжкультурних взаєминах між різними етнічними групами є одним з основних пріоритетів діяльності МФВ. Програма “Роми України” у 2007 році опікувалася покращенням доступу ромського населення до медичних послуг, забезпечувала доступ ромів до правосуддя та захист їх прав, підтримувала ініціативи необхідні для приєднання України до Декади Ромського Залучення 2005-20015 рр.

Програма “Схід-Схід: партнерство без кордонів” підтримувала розвиток співробітництва та міжнародні обміни досвідом між представниками громадськості (країн Центральної, Східної Європи та Центральної Азії) у вирішенні суспільних, соціальних та соціально-економічних питань. 2007 року близько 400 українських фахівців та молодих активістів взяли участь у виконанні 60 міжнародних проектів. Українські фахівці ознайомилися із досвідом впровадження реформ у європейських країнах, зокрема з питань підвищення стандартів загальноосвітніх шкіл (Польща), підвищення стандартів соціальної політики та якості життя (Чеська Республіка), фіскальної децентралізації (Словаччина), впровадження гендерно чуйних практик у діяльність органів місцевого самоврядування (Литва) тощо. Протягом міжнародних семінарів учасники вивчали кращі практики впровадження системи електронного голосування (Естонія), залучення громадськості до євроінтеграційного процесу (Чеська Республіка), розвитку підприємництва на місцевому рівні (Польща), розвитку регіональної преси (Латвія і Литва) та задавали імпульс до реалізації нових ідей в Україні.

Впродовж 2007 року Фонд “Відродження” наполегливо розвивав громадські ініціативи, спрямовані на реалізацію політики європейської і євроатлантичної інтеграції на національному та регіональному рівнях (громадський моніторинг виконання Плану дій Україна - ЄС, заходів з виконання Плану дій, Плану дій Україна-НАТО та відповідних Цільових планів, Державних програм; підготовка аналітичних матеріалів і пропозицій щодо поглиблення відносин між Україною та ЄС). Серед проектів, спрямованих на підвищення рівня обізнаності і професійних знань з питань європейської та євроатлантичної інтеграції було підтримано: розвиток мережі Центрів європейської інформації на базі обласних наукових бібліотек (станом на лютий 2008р. діє 19 центрів у Вінниці, Дніпропетровську, Донецьку, Житомирі, Івано-Франківську, Кіровограді, Луцьку, Львові, Одесі, Полтаві, Рівному, Сумах, Ужгороді, Харкові, Херсоні, Хмельницьку, Черкасах, Чернівцях, Чернігові) та один на базі вищого навчального закладу – Севастопольського національного технічного університету; проведення інформаційно-просвітницьких заходів; розробку, запровадження та поширення тренінгових курсів для різних цільових аудиторій; розвиток європейських студій, зокрема, у вигляді неформальної освіти; створення теле- та радіопередач тощо.

Серед найцікавіших подій варто відзначити: проведення першої Школи європейської інтеграції; установчого форуму Мережі проєвропейських організацій; організацію публічних дискусій Президента Польщі Олександра Кваснєвського з громадськістю Донецька, Дніпропетровська та Львова на тему відносин України і ЄС (спільно з Ялтинською Європейською Стратегією (YES)), створення Інтернет порталу про європейського громадянського суспільства України “Європейський простір” (http://eu.prostir.ua), документального телесеріалу "НАТО: свій чи чужий" (створений ГО "Розмай").

Підтримку реалізації принципів свободи слова і висловлювань, які є одним з показників відкритості демократичного суспільства здійснює програма “Засоби масової інформації”. Розвиток законодавства у медіа сфері та підтримка громадського контролю за його дотриманням, сприяння роздержавленню державних та комунальних ЗМІ, підтримка становлення в Україні системи та стандартів Суспільного мовлення, підвищення соціальної відповідальності журналістів та ЗМІ – саме на досягнення цих пріоритетів були покладені зусилля фонду. Однак, реалізація вищезгаданих демократичних ініціатив гальмувалася, насамперед, недієздатністю українського парламенту впродовж 2007 року. Проте, було налагоджено співпрацю з Національною комісією з утвердження свободи слова та розвитку інформаційної галузі. До здобутків цієї діяльності слід віднести підготовку та прийняття Типових правил акредитації журналістів та ЗМІ при органах державної влади, які пізніше були запроваджені у Секретаріаті Президента України; підписання за активної участі Комісії “Декларації про створення в Україні суспільного мовлення”. Важливим компонентом Програми була підтримка ініціатив зі здійснення громадського контролю за діяльністю органів влади (було підтримано низку проектів як всеукраїнського, так і суто локального спрямування).

З метою залучення потенціалу українського третього сектору та науково-освітніх установ для сталого розвитку освітньої системи і покращення якості освіти в Україні фонд “Відродження” фінансово, експертно та організаційно підтримував ряд ініціатив. Серед яких запровадження університетської автономії в Україні, створення постійного громадського діалогу між освітянською громадою та представниками влади для відкритого демократичного обговорення проблем освіти (проект “Громадські платформи освітньої реформи в Україні”, що реалізується в Полтаві та Одесі).

У рамках проекту “Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти” було розроблено та апробовано технологічний і методичний цикли тестування, які лягли в основу зовнішнього оцінювання; створено нормативну базу для його проведення. У тестуванні 2007 року взяли участь понад 116 000 учнів. ( У 2006 році – 42 000). Крім того, Міністерство освіти і науки України призначило Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти організацією, що проводитиме основну сесію дослідження TIMSS. У травні 2007 року Україна вперше взяла участь у цьому міжнародному дослідженні, що охопило близько 9000 учнів четвертих і восьмих класів зі 160 шкіл на основі репрезентативної вибірки. Участь у TIMSS дозволить здійснити порівняльну оцінку природничо-математичної підготовки учнів середньої школи в країнах із різними системами освіти і виявити фактори, що впливають на рівень цієї підготовки; отримати об’єктивну інформацію про стан природничо-математичної освіти в Україні та розробити відповідні стратегії, спрямовані на вдосконалення національної системи освіти у двох її важливих галузях – математиці й природознавстві.

Продовжуючи підтримувати впровадження інклюзивної освіти в Україні (у трьох пілотних регіонах – Київська, Дніпропетровська та Полтавська області) МФВ надав підтримку Всеукраїнському фонду “Крок за кроком” на проведення різноманітних тренінгів, розробку спеціальних курсів, проведення семінарів та круглих столів, видання посібників та інформаційної кампанії.

Уже традиційно МФВ спрямовує свої зусилля на розвиток книжкової справи в Україні. Надає фінансову та експертну підтримку перекладів і видання якісних текстів, що відіграють наріжну роль у сучасному політичному, науковому і суспільно-гуманітарному дискурсі. Станом на лютий 2008 року за підтримки МФВ в Україні видали 447 перекладів книжок, у тому числі найновіші і резонансні художні та дитячі книжки в перекладах українською мовою. У рамках проекту розвитку професійного і потужного книжкового ринку в Україні на кінець 2007 року запрацювали 14 регіональних дистрибуційних центрів, що формують єдину інформаційну систему, за допомогою якої будь-яка книгарня оперативно отримає інформацію про наявність книжок, дізнається про книжкові новинки і зможе зробити свої замовлення.

Важливим напрямом діяльності є сприяння відкритому доступу до наукової літератури. У 2007 році вперше був оголошений конкурс “Відкритий доступ до знань та соціально збалансовані права інтелектуальної власності” для науково-освітніх, громадських організацій, а також їхніх коаліцій, мереж і об’єднань. Було підтримано 8 проектів зі створення і розвитку інституційних архівів відкритого доступу в науково-освітніх організаціях і навчальних закладах. Серед них Інститут програмних систем Національної Академії Наук України, Львівський Національний Університет ім. Івана Франка, Національний Університет “Києво-Могилянська Академія”, Український Католицький Університет (м. Львів), Херсонський Національний Технічний Університет.

Здійснюючи програму “Ініціативи у галузі охорони здоров’я” Фонд сприяв розвитку системи паліативної допомоги в Україні, підтримував різноманітні заходи зі зменшення шкоди від вживання наркотиків, запобігання поширенню епідемії ВІЛ/СНІДу та започаткував проведення незалежного моніторингу центрального та місцевого бюджетів у сфері охорони здоров’я. Основним досягненням програми за напрямком “Право та охорона здоров’я” стало започаткування інноваційного підходу до захисту прав людини у сфері охорони здоров’я через співпрацю лікарів, юристів та пацієнтів. На сьогодні очевидним є той факт, що в Україні стан забезпечення цих прав є незадовільний, і як показує досвід, ані окремі організації пацієнтів, ані самі лікарі чи правозахисники не в змозі самостійно вирішити накопичені роками правові проблеми у галузі охорони здоров’я. Таким чином, програмою було підтримано 4 регіональні проекти (у Вінниці, Луганську, Львові, Сімферополі), які покликані об’єднати зусилля провідних юристів, адвокатів, лікарів та представників громадських організацій пацієнтів для ефективного захисту права людини на охорону здоров’я та забезпечення системної та плідної співпраці між усіма зацікавленими сторонами.

Становлення відкритого демократичного суспільства в Україні й надалі залишається основним завданням Міжнародного фонду “Відродження”. У 2008 році Міжнародний фонд “Відродження” продовжить активно підтримувати ефективну самоорганізацію громадськості для впливу на вироблення та імплементацію державної, регіональної й муніципальної політики; ініціативи НУО, спрямовані на забезпечення механізмів доступу до інформації, що становить суспільний інтерес; реформування кримінально-виконавчої системи; заходи з підвищення фахового рівня та соціальної відповідальності журналістики; забезпечення участі громадянського суспільства в процесі Конституційної реформи; моніторингу енергетичного сектору України, а також розвиток напряму “Право та охорона здоров’я” та започаткування напряму “Право та освіта”.

Євген Бистрицький,
Виконавчий директор МФВ

 

 

Зміст

2007/1000. Розвиток громадянського суспільства
2007/1100.           Програма "Посилення впливу громадянського суспільства"
2007/1110.                     Розвиток місцевих інститутів самоорганізації громадянського суспільства
2007/1120.                     Громадський моніторинг діяльності органів державної влади
2007/1130.                     Громада та місцева влада: діалог та підзвітність
2007/1140.                     Участь громадськості у вирішенні питань місцевого розвитку
2007/1150.                     Розвиток спроможності регіональних громадських організацій з аналізу політики на місцевому рівні
2007/1160.                     Мікрогранти для громадянської дії
2007/1170.                     Політика – реалізація наших інтересів
2007/1180.                     Толерантність в Криму
2007/1181.                     Електронне врядування
2007/1191.                     Підтримка громадських ініціатив білоруських НУО
2007/1199.                     Позаконкурсні та інноваційні проекти
2007/1500.           Програма "Рома України"
2007/2000. Європейська інтеграція
2007/2100.           Європейська програма
2007/2110.                     Вплив громадянського суспільства на політику європейської інтеграції
2007/2120.                     Підвищення спроможності цільових груп у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції через проведення тренінгів
2007/2130.                     Підвищення обізнаності громадськості з питань європейської та євроатлантичної інтеграції через проведення інформаційно-просвітницьких заходів
2007/2140.                     Створення та підтримка діяльності регіональних центрів європейської інформації
2007/2150.                     Позаконкурсні та інноваційні проекти
2007/2600.           Програма "Схід-Схід: партнерство без кордонів"
2007/2610.                     Міжнародні проекти, що виконувалися в Україні
2007/2620.                     Участь громадян України у проектах, підтриманих програмою "Схід-Схід" за кордоном
2007/3000. Верховенство права
2007/3100.           Захист прав людини і основних свобод
2007/3200.           Сприяння реформуванню системи правосуддя
2007/3400.           Підтримка і розвиток юридичних клінік
2007/3500.           Позаконкурсні та інноваційні проекти
2007/4000. Засоби масової інформації
2007/4100.           Сприяння створенню громадського мовлення
2007/4200.           Сприяння роздержавленню державних та комунальних ЗМІ
2007/4300.           Розвиток медіа-законодавства та сприяння здійсненню громадського контролю за діяльністю органів влади у сфері ЗМІ
2007/4400.           Сприяння підвищенню соціальної відповідальності журналістики
2007/4500.           Відкритий фонд для ЗМІ України
2007/4510.                     Сприяння реформуванню, дотриманню та виконанню законодавства в інформаційній сфері
2007/4520.                     Підготовка та поширення інформаційних продуктів з метою підвищення відповідальності й підзвітності органів влади
2007/4530.                     Інформаційні обміни між регіонами України
2007/4540.                     Незалежне висвітлення дострокових виборів до Верховної Ради України
2007/4900.           Різне
2007/5000. Соціальний капітал і академічні публікації
2007/5100.           Переклад німецької літератури українською мовою у співпраці з Ґете-Інститутом
2007/5200.           Переклад сучасної польської наукової літератури та есеїстики українською мовою у співпраці з Польським Інститутом
2007/5300.           Відкритий доступ та соціально збалансовані права інтелектуальної власності
2007/5400.           Український книжковий проект
2007/5900.           Позаконкурсні та інноваційні проекти
2007/6000. Освітня програма
2007/6100.           Університетська автономія – складова громадянського суспільства
2007/6200.           Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти
2007/6300.           Права дітей з особливими потребами на рівний доступ до якісної освіти
2007/6400.           Громадські платформи освітньої реформи в Україні
2007/6900.           Різне
2007/7000. Ініціативи у галузі охорони здоров’я
2007/7100.           Незалежний громадський моніторинг впровадження політики охорони здоров’я в Україні
2007/7200.           Громадський моніторинг бюджетів у сфері охорони здоров’я
2007/7300.           Реформування політики щодо проблем ВІЛ/СНІДу та вживання наркотиків
2007/7400.           Мобілізація спільнот споживачів наркотиків для захисту своїх прав
2007/7500.           Ініціатива "Право та охорона здоров’я"
2007/7600.           Захист прав споживачів наркотиків та людей, які живуть з ВІЛ/СНІДом
2007/7800.           Розвиток паліативної допомоги
2007/7900.           Різне


Структура витрат за напрямами діяльності
Структура операційної діяльності
Розподіл підтриманих проектів за регіонами України
Організації, що отримали гранти Міжнародного фонду "Відродження" 2007 року




Загальна статистика

Загальна кількість проектів: 594.
Загальна сума: $ 6 670 321

Витрати у регіонах України:

Регіон Підтримано проектів Сума
АР Крим 13 $ 109 369
Вінницька обл. 4 $ 27 103
Волинська обл. 5 $ 36 991
Дніпропетровська обл. 7 $ 61 973
Донецька обл. 13 $ 86 594
Закарпатська обл. 14 $ 91 766
Івано-Франківська обл. 9 $ 37 457
м. Київ 72 $ 499 723
Київська обл. 4 $ 78 146
Кіровоградська обл. 4 $ 34 177
Луганська обл. 18 $ 163 365
Львівська обл. 22 $ 158 901
Миколаївська обл. 4 $ 43 978
Одеська обл. 9 $ 49 167
Полтавська обл. 2 $ 16 999
Рівненська обл. 8 $ 80 270
м. Севастополь 3 $ 21 000
Сумська обл. 8 $ 37 644
Тернопільська обл. 5 $ 46 609
Харківська обл. 14 $ 269 639
Херсонська обл. 8 $ 74 627
Хмельницька обл. 7 $ 141 582
Черкаська обл. 8 $ 55 500
Чернівецька обл. 9 $ 77 946
Чернігівська обл. 10 $ 105 831
Всеукраїнські проекти 314 $ 4 263 964
Разом: 594 $ 6 670 321




Розвиток громадянського суспільства

Кількість проектів: 141
Сума: $ 1 768 227
Частка у загальній сумі грантів: 26,51 %

Витрати у регіонах України:

Регіон Підтримано проектів Всеукраїнських проектів Сума Сума всеукраїнських проектів
АР Крим 3 - $ 64 000 $ -
Вінницька обл. 1 - $ 14 000 $ -
Волинська обл. 3 - $ 25 000 $ -
Дніпропетровська обл. 3 - $ 33 967 $ -
Донецька обл. 2 2 $ 10 935 $ 10 935
Закарпатська обл. 11 - $ 74 294 $ -
Івано-Франківська обл. 3 - $ 16 200 $ -
м. Київ 56 40 $ 907 264 $ 677 384
Київська обл. 1 - $ 6 000 $ -
Кіровоградська обл. 2 - $ 19 177 $ -
Луганська обл. 7 - $ 77 650 $ -
Львівська обл. 10 3 $ 80 400 $ 32 400
Миколаївська обл. 3 - $ 31 998 $ -
Одеська обл. 3 1 $ 41 000 $ 16 000
Полтавська обл. 1 - $ 5 000 $ -
Рівненська обл. 6 - $ 61 300 $ -
м. Севастополь 3 1 $ 114 000 $ 100 000
Сумська обл. 2 - $ 8 000 $ -
Тернопільська обл. 3 - $ 31 000 $ -
Харківська обл. 2 - $ 11 086 $ -
Херсонська обл. 3 - $ 28 196 $ -
Хмельницька обл. 1 - $ 8 000 $ -
Черкаська обл. 7 - $ 48 500 $ -
Чернівецька обл. 3 - $ 33 760 $ -
Чернігівська обл. 2 - $ 17 500 $ -
Разом: 141 47 $ 1 768 227 $ 836 719


Європейська інтеграція

Кількість проектів: 174
Сума: $ 1 132 594
Частка у загальній сумі грантів: 16,98 %

Витрати у регіонах України:

Регіон Підтримано проектів Всеукраїнських проектів Сума Сума всеукраїнських проектів
АР Крим 8 - $ 33 369 $ -
Вінницька обл. 3 - $ 13 103 $ -
Дніпропетровська обл. 2 - $ 11 010 $ -
Донецька обл. 12 3 $ 97 705 $ 42 056
Закарпатська обл. 3 - $ 17 472 $ -
Івано-Франківська обл. 6 - $ 21 257 $ -
м. Київ 85 52 $ 623 526 $ 565 575
Київська обл. 4 3 $ 25 702 $ 15 702
Кіровоградська обл. 1 - $ 4 000 $ -
Луганська обл. 5 - $ 23 580 $ -
Львівська обл. 16 6 $ 117 904 $ 68 219
Одеська обл. 6 - $ 9 167 $ -
Полтавська обл. 1 1 $ 4 357 $ 4 357
Рівненська обл. 2 - $ 18 970 $ -
м. Севастополь 1 - $ 7 000 $ -
Сумська обл. 4 - $ 15 204 $ -
Тернопільська обл. 1 - $ 3 079 $ -
Харківська обл. 6 - $ 27 767 $ -
Херсонська обл. 1 - $ 9 970 $ -
Хмельницька обл. 1 - $ 4 000 $ -
Чернівецька обл. 3 1 $ 14 300 $ 14 000
Чернігівська обл. 3 1 $ 30 152 $ 14 897
Разом: 174 67 $ 1 132 594 $ 724 806